Mark Logtenberg van DGB groep a.s zondag te gast bij Harry Mens in Businessclass - 01.12.2016

Mark Logtenberg van DGB groep a.s  zondag te gast bij Harry Mens in

Businessclass

1 december 2016

Verenigde Nederlandse Compagnie N.V. (VNC) heeft op 11 oktober bekend  gemaakt dat zij voornemens is om de DGB groep over te nemen en heeft  inmiddels de aandeelhouders bijeen geroepen om over deze overname te  stemmen.

De directie van DGB groep - Mark Logtenberg - heeft ervoor gekozen om middels  een interview in het Tv-programma Businessclass aanstaande zondag, meer inzicht te  geven in hun reden van de overname en de achtergrond van met name DGB energie.

De overname betreft een 100% belang en zal niet leiden tot een zogeheten ‘reverse  takeover’. Geert Schaaij zal dan ook aanblijven als CEO om verdere invulling te  geven aan de strategie van VNC NV.

Strategie DGB-Energy:

DGB Energie is een energieleverancier aan de agrarische sector van boeren, voor  boeren. De wortels van DGB liggen in de agrarische sector waardoor ze de taal van de  boer spreken, de cultuur kennen en de specifieke eigenschappen van uw boerenbedrijf  weten. Een persoonlijke benadering, eerlijke energie en kennis van de markt zijn  kenmerkend voor DGB Energie. Met deze drie kernkwaliteiten kan DGB de markt  optimaal van dienst zijn. Voor DGB is nu de tijd aangebroken om de volgende stap te  zetten om naast de agrarische sector ook de consumenten en zakelijke markt te  voorzien van “agrarische” energie.

Profiel VNC NV:

Verenigde Nederlandse Compagnie is genoteerd op Euronext, handelend onder de  naam ‘VNC’ . De vennootschap richt zich op het deelnemen in, het financieren van en  het verlenen van diensten en het verstrekken van adviezen aan andere  ondernemingen. VNC zal daarbij de belangen van de aandeelhouders beschermen en  faciliterend werken wanneer het gaat om het effectueren en waarborgen van de  groeiambities.