LAATSTE ARTIKEL Commercieel directeur Rob Jansen schuift aan bij Business Class Lees artikel

DGB Group publiceert Position Paper over de waardering van activa in de projectpijplijn van CO2-credits

Amsterdam, Nederland – DGB Group N.V. (“DGB”, “de Groep” of “het Bedrijf”) (Euronext: DGB: NL000916951), een toonaangevende ontwikkelaar van grootschalige CO2-projecten en gericht op ecosysteemherstel, publiceert een position paper over de waardering van CO2-reductie credits door projectonwikkelaars, met nadruk op het belang van transparantie, openheid en het delen van marktinzichten in de snel evoluerende markt voor CO2-reductie. Het initiatief van het bedrijf onderstreept de inzet voor het handhaven van de hoogste normen voor financiële rapportage in de sector.

In de Position Paper biedt DGB een uitgebreide analyse van de International Financial Reporting Standards (IFRS) boekhoudprincipes die relevant zijn voor de waardering van de projectpijplijn van CO2-reductie credits. Het document dient als basis voor geïnformeerde discussies en gezamenlijke inspanningen tussen projectontwikkelaars en belangrijke belanghebbenden in de markt van CO2-reductie credits.

DGB erkent de noodzaak van een collectieve aanpak om de complexiteit van de boekhouding en waardering van CO2-reductie credits aan te pakken. DGB is uniek als een beursgenoteerde boots-on-the-ground projectontwikkelaar die rechtstreeks positieve impact-initiatieven financiert en rapporteert onder IFRS. Deze pionierspositie stelt het bedrijf in staat om toonaangevend te zijn op het gebied van IFRS-rapportering en een precedent te scheppen voor transparantie en nauwkeurigheid in de CO2-markt.. Door inzichten en ervaringen te delen, wil DGB sectorbrede transparantie, betrokkenheid en samenwerking inspireren van wereldleiders in accounting, zoals EY, PwC, KPMG en Deloitte. DGB is van mening dat sectorbrede betrokkenheid de ontwikkeling van effectieve strategieën voor de groei en het beheer van CO2-reductie credits zal vergemakkelijken en consistentie in financiële rapportage zal waarborgen.

Het position paper benadrukt de onmisbare rol van natuurprojecten en hun financiële waarde. CO2-reductie credits stimuleren en pleiten niet alleen voor duurzame ontwikkeling, maar pakken ook de gevolgen van natuurverlies aan en bevorderen het herstel van ecosystemen en de verbetering van de biodiversiteit. Het position paper bevat de belangrijkste bevindingen en biedt toekomstige overwegingen voor de waardering voor projectontwikkelaars. De publicatie van DGB toont haar toewijding aan het bevorderen van een open dialoog en samenwerking in de industrie voor CO2-reductie credits.

Voor meer informatie over de Position Paper en DGB's nature-based carbon credit-projecten kunt u terecht op de website van het bedrijf op www.green.earth.

Links:

Contact details:

press@dgb.earth

About DGB:

DGB is a project developer of high-quality, large-scale carbon and biodiversity projects accredited by third parties. The Group is focused on nature conservation and helping biodiversity flourish by assisting governments and corporations in achieving net zero. Global megatrends drive the demand for carbon credits and underpin growth opportunities. DGB GROUP NV is a public company traded on the main Dutch stock exchange Euronext Amsterdam under the ticker symbol AEX:DGB and ISIN-code NL0009169515. Website: www.green.earth

Disclaimer:

This press release does not contain an (invitation to make an) offer to buy or sell or otherwise acquire or subscribe to shares in DGB and is not an advice or recommendation to take or refrain from taking any action. This press release contains statements that could be construed as forward-looking statements, including about the financial position of DGB, the results it achieved and the business(es) it runs. Forward-looking statements are all statements that do not relate to historical facts. These statements are based on information currently available and forecasts and estimates made by DGB’s management. Although DGB believes that these statements are based on reasonable assumptions, it cannot guarantee that the ultimate results will not differ materially from those statements that could be construed as forward-looking statements. Factors that may lead to or contribute to differences in current expectations include, but are not limited to: developments in legislation, technology, tax, regulation, stock market price fluctuations, legal proceedings, regulatory investigations, competitive relationships and general economic conditions. These and other factors, risks and uncertainties that may affect any forward-looking statement or the actual results of DGB are discussed in the annual report. The forward-looking statements in this document speak only as of the date of this document. Subject to any legal obligation, DGB assumes no obligation or responsibility to update the forward-looking statements contained in this document, whether related to new information, future events or otherwise.

Ons enige doel is om vertrouwen op te bouwen en kennis beschikbaar te maken voor iedereen, in plaats van slechts een select groepje. Door u aan te melden voor onze nieuwsbrief, ontvangt u alle tips en trends van ons deskundige team in uw inbox. Meld u direct aan en mis nooit meer een bericht van DGB Group's.

Read other articles

DGB Group N.V. ("DGB" of "de Groep") (Euronext: DGB: NL0009169515), een toonaangevend natuurprojecto..

Laten we je leren kennen

Laten we het hebben over hoe we samen waarde kunnen creëren voor uw duurzaamheidstraject.