DGB Group bereikt projectmijlpaal en ontvangt € 150.000 vooruitbetaling

DGB Group N.V. ("DGB" of "de Groep") (Euronext: DGB: NL0009169515), een toonaangevend natuurprojectontwikkelaar en ecosysteemherstelbedrijf, hebben met succes de eerste 50.000 energiezuinige kookovens in Kenia geproduceerd en gedistribueerd. Deze mijlpaal vertegenwoordigt de laatste mijlpaal in de overeenkomst met een gerenommeerde koper van CO₂-certificaten (“Koper”).

Hoogtepunten

• Het Hongera Energy Efficient Cookstoves Project in Kenia is een grootschalig natuurproject dat 150.000 energiezuinige kookovens produceert en distribueert onder de lokale bevolking in Kenia. Dit vermindert het gebruik van brandhout, herstelt de natuur en minimaliseert de luchtvervuiling binnenshuis. Efficiënte kookovenprojecten bevorderen de effectieve strijd tegen ontbossing, bosdegradatie en verlies aan biodiversiteit. Dergelijke projecten hebben een aanzienlijke impact, aangezien efficiënte kookovens huishoudens in staat stellen 30-90% van de CO₂-uitstoot als gevolg van traditioneel koken op open vuur te verminderen.
  • Op 22 maart 2022 ging het Project de ontwikkelingsfase in. Het is ontworpen volgens de Gold Standard-methodologie ''Technologieën en praktijken om het gedecentraliseerde thermische energieverbruik te verdringen''. Het Project zal naar verwachting ongeveer 1,8 miljoen CO₂-certificaten (carbon units) genereren met jaarlijkse certificaatuitgifte van 2024 tot 2030 (ongeveer 300.000 CO₂-certificaten per jaar). Het Project kan worden verlengd na de initiële certificeringsperiode van zes jaar.
  • Op 13 juli 2022 heeft de Koper zich ertoe verbonden 100% van alle kapitaaluitgaven van het project te financieren door 507.720 CO₂-certificaten te kopen (ongeveer 30% van de totale verwachte tCO2e van het Project) tegen een vooruitbetaling van € 1,7 miljoen bij het voltooien van bepaalde mijlpalen. .
  • Op 31 augustus 2022 ontving DGB de eerste vooruitbetaling van € 500.000 voor deze eerste mijlpaal. Op 29 november ontving DGB € 600.000 voor het voltooien van de tweede mijlpaal: het voltooien van de projectontwerpdocumentatie en het vervaardigen van de eerste kookovens. Op 8 mei 2023 ontving DGB € 450.000 voor het behalen van de volgende mijlpaal door het projectontwerpdocument op 5 mei 2023 in te dienen bij een externe accountant.
  • Nu heeft het Project een nieuwe belangrijke mijlpaal bereikt: het heeft 50.000 energiezuinige kookovens geproduceerd en gedistribueerd naar lokale huishoudens in Kenia, waarmee de laatste mijlpaal van de koopovereenkomst is voltooid. DGB ontving van de Koper de laatste betaling van € 150.000,- voor het behalen van deze mijlpaal.

De door deze mijlpalen behaalde verkoop van CO₂-certificaten weerspiegelt de inzet van DGB om haar doel te bereiken: het afsluiten van termijnaankopen van meer dan € 2 miljoen contracten tegen het derde kwartaal van 2024. Het is een bewijs van de voortdurende inzet van DGB voor het ontwikkelen en opschalen van impactvolle natuurprojecten die hoogwaardige natuurprojecten genereren. kwaliteit, geverifieerde CO₂-certificaten.

CEO Duijvestijn: “Het project is uitgegroeid van een lokaal initiatief naar een mondiale kracht voor natuurherstel. Door creatieve samenwerkingen met PlanetPlay, Subway Surfers en J Balvin laat het zien hoe CO₂-certificaten een tastbare impact kunnen hebben op wereldwijde schaal. DGB verwacht belangrijkere en impactvollere deals binnen te halen in deze snelgroeiende markt, dankzij zijn bewezen staat van dienst op het gebied van het ontwikkelen en beheren van natuurprojecten met een hoge integriteit.”

Foto's en media

20240410---Press-release---Final-milestoneVisual-1

20240410---Press-release---Final-milestoneVisual-2

20240410---Press-release---Final-milestoneVisual-3